תחומי עיסוק

דיני הביטוח הלאומי

למשרד ידע וניסיון ייחודיים ברמה הגבוהה ביותר ומוניטין רב שנים בייצוג משפטי מול הביטוח הלאומי לרבות ייצוג בועדות הרפואיות השונות. למשרד ידע נרחב בדיני הביטוח הלאומי לפיכך, כאשר אזרח במהלך חייו נדרש לפנות לביטוח הלאומי, לפעמים הדרך לקבלת המבוקש היא קשה ביותר ורצופה בקשיים בירוקרטיים רבים. על כן, רצוי תמיד להיעזר במי שמכיר וגדל בתוך המערכת המשפטית הסבוכה שנקראת "המוסד לביטוח לאומי". משרדינו עומד לרשות לקוחותינו במתן מענה בכל פנייה למוסד לביטוח לאומי .

תאונות עבודה

משרדינו מתמחה בליווי ובייצוג מבוטחים בביטוח הלאומי, החל מהגשת התביעה הראשונית למוסד לביטוח לאומי ועד קבלת הפיצוי , ליווי בוועדות הרפואיות וקביעת דרגת נכות. המשרד מעמיד לרשות הלקוחות את ניסיונו רב השנים אשר רכש בעת ייצוג המוסד לביטוח לאומי עצמו והכרת המערכת ודרכי התנהלותה. אדם אשר נפגע בעבודתו, באירוע חד פעמי או בפגיעה על דרך המיקרוטראומה או במחלת מקצוע, זכאי לפיצוי בהתאם לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב) התשנ"ה -1995, בעבור אובדן הכנסתו בתקופה שלאחר התאונה. למשרד ניסיון רב בייצוג מבוטחים מול הביטוח הלאומי.

למידע נוסף מה צריך לעשות כשמתרחשת תאונת עבודה בכתבה על עו"ד סימונה גולדמן מימון שנעשתה באתר משפטי לחץ כאן

נזקי גוף

משרדנו מייצג לקוחות בתביעות נזקי גוף, תביעות נזיקין ותביעות חבויות כנגד גופים ציבוריים ופרטיים, לרבות חברות הביטוח. עילות התביעה בנזקי גוף הן מגוונות, וכוללות עילות תביעה שונות. בין היתר מדובר בתביעות כנגד עיריות או רשויות מקומיות בגין פציעות בשטח הציבורי (כמו נפילה במדרכה), תביעות נגד מעבידים ובעלי מקרקעין פרטיים (בית מלון, קניון, בעל עסק, בריכה וכיו"ב), תביעות נגד בעלי מקצוע שהתרשלו, תביעות נגד חדרי כושר ועוד. פציעות רבות מתרחשות במהלך העבודה או בדרך אליה ו/או ממנה, בשטחים ציבוריים או פרטיים, וגורמות לנכות לכל החיים. נפגעים בתאונות סובלים לרוב מהפסדי שכר, הוצאות רפואיות, צורך בקבלת עזרה מהזולת וסיעוד וכיו"ב. תכלית התביעה הנזיקית היא לפצות את הנפגע על כל נזקיו והפסדיו שנגרמו בגין הפגיעה הנזיקית, ומאפשרת לניזוק לשקם את עצמו ולהתקיים באותה רמה, לפחות, בה חי לפני התאונה. נפגעים רבים אינם מודעים לאפשרות לתבוע בנזיקין את מקום העבודה, בנוסף על התביעה מול הביטוח הלאומי (תאונת עבודה) או את הרשות המקומית/בעלי המקרקעין האחראים לתאונה. תביעות בתחום הנזיקין דורשות, רשלנות. משמע, הוכחת "אשמה" של גרימה לנזק. לא אחת מגיעים אלינו נפגעים הסבורים שפציעתם ארעה "באשמתם" או שאין אחראי לתאונה. אנו במחלקת נזיקין בעלי ניסיון רב וחדורי מטרה, להוכיח בכל תיק את אשמת הצד שגרם לנזק. לצורך כך, אנו עורכים חקירה יסודית של נסיבות התאונה, אוספים את כל הראיות הרלבנטיות, עובדים עם מומחים בתחומים שונים (בטיחות, הנדסה, חשמל ועוד), עורכים מחקר משפטי ומקצועי, ונוקטים בפעולות רבות ומגוונות שנועדו להוכיח ולשכנע את בית המשפט שהתאונה בה נפגע הלקוח שלנו ארעה בשל אשמה של אחר, ושהלקוח זכאי לפיצוי המרבי בשל פציעתו. אחרי שהוכחנו את אשמת הצד הנתבע להתרחשות התאונה, אנו במחלקת הנזיקין ממשיכים לשלב הוכחת הנזק והנכות הרפואית, וכן להוכחת ההפסדים הכספיים שנגרמו ויוסיפו להיגרם ללקוח. לצורך כך, אנו עובדים עם מומחים מובילים בתחומי הרפואה השונים, מומחים בתחום הניידות והשיקום, אקטואריה ועוד. במידת הצורך, נפנה את הלקוח גם לבדיקות רפואיות נוספות, שיאפשרו להוכיח את מלוא הנזק, על מנת שהפיצוי שיתקבל יהיה הולם למידת הנזק. אנו במחלקת נזיקין מעניקים לכל לקוח מעטפת של טיפול משפטי מלא ומקיף – לרבות טיפול בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות ביטוח, קרנות פנסיה וכל גוף אחר שניתן למצות מולו תביעה, שתמקסם עבור הלקוח את התגמול הכספי בגין פציעתו או מחלתו משרדינו מעניק יעוץ משפטי מקיף בטרם הגשת התביעה לבית המשפט המוסמך, הכנת התיק מהפן הרפואי והמשפטי, לרבות הפנייה למומחה רפואי לקבלת חוות דעת רפואית. הייעוץ המשפטי כולל, ליווי שוטף ומתן הדרכה, טרם הפנייה לערכאות, איסוף ראיות כגון חוות דעת למיניהן וכו'. כמו כן, בייעוץ ובייצוג משפטי בערכאות המשפטיות השונות.

ילד נכה

כאשר במשפחה יש ילד נכה, על המשפחה כולה מוטל עומס טיפולי כבד הכרוך בגידולו של הילד הנכה, משכך ניתן לפנות למוסד לביטוח לאומי לקבלת קצבת ילד נכה על מנת לאפשר ככל הניתן לנהל אורח חיים תקין בחיק המשפחה והקהילה. משרדינו מלווה ומדריך הורים בהגשת תביעה לביטוח הלאומי לקבלת קצבת ילד נכה לילד עם ליקוי קשה, ילד עם ליקוי שמיעה, ילד הזקוק לעזרת הזולת. ילד הזקוק להשגחה, ילד שחולה במחלה נדירה. המשרד מעמיד לרשות הלקוחות את ניסיונו רב השנים אשר נרכש בעת ייצוג המוסד לביטוח לאומי עצמו והכרת המערכת ודרכי התנהלותה.

אייקון נכות כללית

נכות כללית

אדם שעקב ליקוי רפואי נפגע כושרו יכול להיות זכאי לקצבת נכות כללית. משרדינו מתמחה בליווי ובייצוג מבוטחים בביטוח הלאומי, החל מהכנת ובניית התיק הרפואי , הגשת התביעה הראשונית למוסד לביטוח לאומי, ייצוג בפני הוועדות הרפואיות ועד קבלת הפיצוי וקביעת דרגת נכות לרבות הגשת ערר לביטוח הלאומי לועדה רפואית לעררים. המשרד מעמיד לרשות הלקוחות את ניסיונו רב השנים אשר נרכש בעת ייצוג המוסד לביטוח לאומי עצמו והכרת המערכת ודרכי התנהלותה.

ביטוח תאונות תלמידים

סעיף 6 (ד1) לחוק לימוד חובה קובע כי כל תלמיד הזכאי לחינוך חינם חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות באמצעות רשות החינוך המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד החינוך שבו הוא לומד ביטוח תאונות אישיות לתלמיד מקנה, בין היתר, זכאות לפיצויים במקרה של נכות זמנית, נכות קבועה או מוות, הנגרמים כתוצאה מתאונה. הביטוח חל גם על הורה או בן משפחה של התלמיד שהשתתף (ללא תשלום) בפעילות רשמית של המוסד החינוכי בשטח המוסד או מחוצה לו. תאונה מוגדרת כאירוע פיזי, חיצוני, גלוי לעין, בלתי צפוי, הגורם לנזק גופני. הפיצוי במסגרת הפוליסה אינו קשור לשאלה באשמת מי נגרמה התאונה או מי אחראי לה. הביטוח הוא ביטוח קבוצתי, המוענק לתלמידים באמצעות הרשות המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד החינוך שבו הם לומדים. הביטוח חל על התלמיד 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה ובכל מקום שהוא נמצא בו, כלומר גם תאונות שמתרחשות בחו"ל, בין אם לתאונה יש קשר לפעילות המוסד החינוכי שהתלמיד לומד בו ובין אם לא. כלומר כל ילד המצוי במערכת החינוך מגיל 3 ועד גיל 18. ניתן להגיש תביעות עד הגיע הילד לגיל 21. משרדנו מעניק לכל לקוח, קטין או בגיר, מעטפת של טיפול משפטי מלא ומקיף – לרבות טיפול בתביעה מול חברת הביטוח דואגים שהלקוח יזכה לתגמול הכספי, המגיע לו, בגין פציעתו או מחלתו. משרדינו מעניק יעוץ משפטי מקיף בטרם הגשת התביעה לבית המשפט המוסמך, הכנת התיק מהפן הרפואי והמשפטי, לרבות הפנייה למומחה רפואי לקבלת חוות דעת רפואית. הייעוץ המשפטי כולל, ליווי שוטף ומתן הדרכה, טרם הפנייה לערכאות, איסוף ראיות כגון חוות דעת למיניהן וכו'. כמו כן, בייעוץ ובייצוג משפטי בערכאות המשפטיות השונות.

תביעות ביטוח

אנשים מבטחים את עצמם באמצעים שונים ואז כאשר קורה מקרה ביטוח, לא יודעים לממש את זכותם על פי הפוליסה. על המבוטח לבצע פנייה לחברת הביטוח לקבלת הפיצוי ו/או השיפוי בהתאם לפוליסת הביטוח שנרכש. מניסיוננו, מהפנייה הראשונה ראוי ומומלץ לפנות באמצעות עורך דין. התמחות משרדינו הינה במיצוי זכויות המבוטח מול חברות הביטוח בתחומים השונים, ובין היתר, ביטוח סיעודי, ביטוח חיים, ביטוח אי כושר לעבודה, ביטוח נכות מתאונה, ביטוח פנסיה ועוד.

ייצוג בוועדות רפואיות

כל אדם המופיע בפני ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, זכאי להגיע לוועדה בליווי עורך דין שייצג אותו. משרדנו מייצג לקוחות למול הוועדות הרפואיות, אוספים חומר רפואי, מפנים לקבלת חוות דעת רפואיות, מדריכים לקראת הוועדה הרפואית ואשר יתרחש בה, בוועדה הרפואית, עורך הדין רשאי לטעון בשמו של הפונה, להשיב על שאלות בשמו, להגיש מסמכים בשמו, ולבצע כל פעולה אחרת בוועדה בשמו של הפונה שאותו הוא מייצג. כמובן המשרד מכין את הלקוח לועדה הרפואית וכן מלווה את הלקוח בוועדה הרפואית עצמה. משרדנו סבור שליווי צמוד בוועדות הרפואיות מביא למיקסום הפיצוי המגיע ללקוחותינו.

תאונות דרכים

כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כספי, אין כלל משמעות למי אשם בתאונה. כך שאם אדם עבר תאונה, אין משמעות לכך אם הוא אשם בתאונה וגם בתאונות קלות. לכן אנו ממליצים לכל מי שנפגע בתאונת דרכים להגיע למשרדנו ולבחון את תביעתו. גם אם עולה ספק, האם מדובר בתאונת דרכים, ממליצה לבחון זאת עם משרדנו בטרם תוותר על התביעה. משרדנו הוא בעל ניסיון רב בניהול הליכים מול חברות הביטוח, תמיד נפעל לטובת הלקוח, ביעילות ובנמרצות על מנת להביא לפיצוי מקסימאלי ללקוחותינו ותוצאה אפקטיבי ללקוחותינו. כמו כן, אנו מנחים את הלקוחות באילו מסמכים עליהם להצטייד לצורך הגשת התביעה, מפנים אותם לבדיקות רפואיות וחוות דעת ומלווים אותם עד לקבלת הפיצוי המרבי.

רשלנות רפואית.

משרדנו מייצג לקוחות בתביעת רשלנות רפואית. רשלנות רפואית מבוססת על התקיימות שלושה תנאים מצטברים: התנאי הראשון, הפרת חובת הזהירות, קרי, שהרופא המטפל לא אבחן כראוי את המצב הרפואי ו/או לא טיפל בזמן ו/או לא נקט באמצעי זהירות ראויים ומקובלים, לא נתן טיפול רפואי מקובל, התנאי השני, שכתוצאה מטיפול זה נגרם למטופל נזק והתנאי השלישי שיש קשר סיבתי עובדתי ומשפטי בין הטיפול הרשלני שניתן למטופל ובין הנזק שנגרם עקב הרשלנות הרפואית שאירעה. על מנת להגיש תביעה בעילה של רשלנות רפואית, משרדנו ייבדוק מול המומחים הרפואיים המתאימים, אם הטיפול הרפואי שניתן, ניתן על פי הפרקטיקה הרפואית המקובלת ועל פי הציפייה מרופא סביר. המקרה ייבחן בעיניים של הרופא הסביר וכיצד הוא היה מטפל באותו מקרה. אם נצליח להראות שהטיפול שניתן במקרה שלנו סטה מהסטנדר הסביר, תהיה לנו עילת תביעה. עולם הרשלנות, הוא עולם רחב מאוד וחולש על שטחי רפואה ותחומים רבים. כך למשל, רשלנות רפואית יכולה להתבטא באי שליחת מטופל לבדיקות, למרות חשדות ותלונות של מטופל וכתוצאה מכך איחור באבחון גידול; רשלנות רפואית יכולה להתבטא בניהול שגוי של לידה, באופן שגרם לנזק קבוע; רשלנות יכולה להתבטא בביצוע ניתוח באופן שגוי ו/או ביצוע ניתוח מיותר. לפעמים מטופלים מתבלבלים בין רשלנות רפואית לבין התנהלות לא נעימה של הרופא, זלזול במטופל או התנהגות פוגענית כלפי מטופל – חרף החומרה והפסול שבדבר, לא בהכרח יצדיקו הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. מעבר לבחינת עילת תביעת הרשלנות הרפואית, חשוב גם לבחון את יתר היבטי המקרה – ובכלל זה את האפשרות לקבל קצבה מהמוסד לביטוח לאומי.

נפגעי איבה

חלק מצער ממציאות החיים בישראל הוא נושא פעולות האיבה. מי שנפגע, פיזית או נפשית, מפעולה שכזו, עשוי להיות זכאי להכרה כנפגע איבה ובהתאם לתגמולים מאת המוסד לביטוח לאומי. כדי שאדם יוכר כנפגע פעולת איבה ויוכל לקבל הטבות ופיצויים על נזקיו, ראשית יש להכיר באירוע בו נפגע כפגיעת איבה כפעולת איבה. המשרד מייצג מול המוסד לביטוח לאומי והרשות המאשרת במשרד הביטחון לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, שתקבע אם מדובר בפגיעת איבה. לעיתים אנשים לא יודעים שגם נפילה בדרך לאזור המוגן בזמן אזעקה ייחשב כפגיעת איבה. לא די בכך שהאירוע בו נפגע אדם יוכר כפעולת איבה כדי שיוכל לקבל את הזכויות המגיעות לנפגעי פעולות איבה, אלא גם יש לוודא שהאדם עומד בתנאי החוק להגדרת נפגע פעולת איבה. משרדנו מעניק לכל לקוח, קטין או בגיר, מעטפת של טיפול משפטי מלא ומקיף – לרבות טיפול בתביעה מול הועדה נמאשרת ו/או הביטוח הלאומי ו/או ועדות רפואית איבה, דואגים שהלקוח יזכה לתגמול הכספי, המגיע לו, בגין פציעתו או מחלתו. משרדינו מעניק יעוץ משפטי מקיף בטרם הגשת התביעה לבית המשפט המוסמך, הכנת התיק מהפן הרפואי והמשפטי, לרבות הפנייה למומחה רפואי לקבלת חוות דעת רפואית. הייעוץ המשפטי כולל, ליווי שוטף ומתן הדרכה, טרם הפנייה לערכאות, איסוף ראיות כגון חוות דעת למיניהן וכו'.