עורך דין נזיקין בבאר שבע

משרד עורכי דין נזיקין בבאר שבע

עורך דין המתמחה בדיני נזיקין יסייע לתבוע פיצוי בגין נזקים שנגרמו לכם עקב פגיעות שונות בגוף, בנפש או ברכוש. לעתים קרובות התביעה תתפרש על יותר מתחום נזק אחד ותכלול מספר סוגים של ראשי נזק.

תאונות דרכים

עורך דין תאונות דרכים כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כספי, אין כלל משמעות למי אשם בתאונה. כך שאם אדם עבר תאונה, אין משמעות

רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית בבאר שבע מהי רשלנות רפואית? רשלנות רפואית היא כל מקרה שבו שירות רפואי כלשהו גרם נזק למטופל משום שמי מאנשי המקצוע

נזקי גוף

נזקי גוף משרדנו מייצג לקוחות בתביעות נזקי גוף, תביעות נזיקין ותביעות חבויות כנגד גופים ציבוריים ופרטיים, לרבות חברות הביטוח. עילות התביעה בנזקי גוף הן מגוונות,

באילו תחומים עורך דין לענייני נזיקין מתמחה?

כל פגיעה בגוף, בנפש או ברכוש שקרתה עקב תאונות מסוגים שונים, או בשל רשלנות רפואית, וכן בשל רשלנות או הזנחה מקצועיים במקום העבודה או באזור ציבורי, וכדומה, עשויים כולם לזכות בפיצוי. בנוסף, גם פעולה שגרמה נזק לשמכם הטוב או למוניטין שלכם היא עילה לפנייה לעו"ד נזיקין לצורך הגשת תביעה.

עורך דין לענייני נזיקין בבאר שבע

באילו מקרים ניתן לתבוע פיצוי בגין נזקי גוף?

נזקי גוף שעשויים לזכות בפיצוי כוללים נזקים שנגרמו בשל פגיעה בתאונות שונות כמו תאונת דרכים, תאונת עבודה, נפילה במדרכה וכל תאונה הנגרמת בשל מכשולים במרחב הציבורי. בנוסף, גם נזקים שנגרמו עקב נשיכת כלב עשויים לזכות בפיצוי. לבסוף, רשלנות רפואית לסוגיה עשויה לגרום לנזק גופני בר פיצוי גם כן.

כיצד מוגדר נזק נפשי המזכה בפיצוי?

פיצוי הניתן בגין נזק נפשי מתייחס למצבים של כאב וסבל שנגרמו לנפגע עקב הפגיעה, כמו גם פגיעה ברווחתו האישית או בשמו הטוב, וכן נזק נפשי שנגרם עקב יחס בלתי הולם, התעמרות ואפליה.

מהו נזק לרכוש המזכה בפיצוי?

נזק לרכוש הוא תחום ברור יותר, שניתן לכמת ולאמוד בצורה מדויקת, והוא כולל כל נזק שנגרם לדירה, לרכב, לחנות או לכל רכוש בעל ערך אחר כתוצאה מרשלנות, אסון טבע, טעות אנוש, תאונה, גניבה וכדומה.

מהו לשון הרע?

על פי חוק, קיים אסור להשפיל ולבזות אדם מול אנשים אחרים, בין אם בשל התנהגותו ובין אם בשל מוצאו, דתו, גילו, נטייתו המינית וכדומה. כמו כן, אסור לפגוע במקור הפרנסה שלו. לאור זאת, המונח ׳לשון הרע׳ מתייחס לכל תוכן שפוגע בשמם הטוב, בכבודם או בפרנסתם של אדם או ארגון (כמו תאגיד, חברה, עסק קטן, עמותה ועוד).

באילו מקרים ניתן לקבל פיצוי בגין נזק שנגרם עקב לשון הרע?

כל מי שנפגע מפרסום לשון הרע נגדו רשאי לתבוע פיצוי ממי שפירסם את לשון הרע. הנפגע אינו נדרש להוכיח שנגרם לו נזק, אך עליו להראות כי מאחורי הפרסום היתה כוונת פגיעה. בשל העמימות בהגדרת לשון הרע, ההחלטה אם אכן היתה עבירה על האיסור, וכתוצאה מכך האם נגרם נזק המזכה בפיצוי, נתונה לפרשנות בית המשפט בכל מקרה לגופו.

מהן ההכנות המקדימות להגשת תביעת פיצוי בגין נזק מכל הסוגים?

בכל סוגי תביעות הנזיקין יש חשיבות רבה להצגת ראיות משכנעות. זאת משום שבמרבית המקרים, על התובע מוטלת החובה להוכיח לא רק שנגרם לו נזק, אלא שיש קשר ישיר וברור בין אירוע כלשהו (תאונה, רשלנות, לשון הרע) לבין הנזק ממנו הוא סובל. לצורך כך, יש לאסוף תיעוד מקיף של כל המסמכים המעידים על הנזק – מסמכים רפואיים המעידים על נזק גופני ונפשי, והערכות שמאי ואנשי מקצוע אחרים המעידים על נזקי רכוש. בנוסף, מומלץ לקבל חוות דעת מומחה שתתמוך בתביעה ואף לגבות עדויות מעדים שנכחו בעת שהתאונה או האירוע גורמי הנזק קרו.

מדוע חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות נזיקין?

בדיוק כפי שאנו פונים לקרדיולוג מומחה כאשר אנו סובלים ממחלת לב ולא סתם לכל רופא, מומחה ככל שיהיה, כך גם כאשר מדובר בתביעה משפטית – רצוי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום התביעה. אך זה לא מספיק. דיני הנזיקין הם תחום רחב, מורכב ומסועף, ובתביעות נזיקין, חשוב שעורך הדין יהיה בקיא לא רק בחוק ובפסיקה העדכנית ביותר בתחום, אלא גם יכיר וידע כיצד להתמודד עם כל הגורמים הרלבנטים לתביעה (נציגים של חברות ביטוח, ועדות רפואיות של ביטוח לאומי, מומחים בכל התחומים שניתן לבקש מהם חוות דעת תומכות בתחום וכדומה).

כיצד משרד עורכי דין נזיקין וביטוח מסייע במיקסום זכויות?

יש פגיעות מסוגים שונים שמזכות את הנפגע בזכויות שניתן לתבוע מגורמים שונים, ולעתים קרובות גם אחת בנוסף על השנייה. לדוגמה, אם אדם נפגע בתאונת דרכים, הוא יכול לתבוע פיצוי הן על נזקי גוף, הן על נזק נפשי והן על נזק לרכוש. עורך דין מיומן יידע לא רק לזהות את הנזקים ברי הפיצוי השונים, אלא גם לאן להפנות כל אחת מהתביעות (ביטוח הרכב, ביטוח לאומי, ביטוח תאונות אישיות, קרן פנסיה וכן הלאה). כך, התובע יקבל את הסיכוי הטוב ביותר למצות את תביעתו ואת סכום הפיצוי שיתקבל בה.

כיצד לבחור עורך דין נזיקין וביטוח בבאר שבע?

תחום דיני הנזיקין הוא רחב מאוד, ויש בתוכו תתי התמחויות שונות ורבות. לכן, הצעד הראשון בבחירת עורך דין לתביעת נזיקין הוא לבדוק את ההתמחות הספציפית שלו והאם היא תואמת לסוג הנזק שנגרם. שיקול נוסף הוא הניסיון שנצבר על ידי עורך הדין בפרט, והמשרד בו הוא עובד, בכלל, בתחום הנזיקין לו אתם זקוקים. ככל שהניסיון וההצלחות רבים יותר, כך עולה הסיכוי שגם התביעה שלכם תצליח. לבסוף, רצוי לקבל המלצות אישיות על עורך הדין שאליו אתם שוקלים לפנות. המלצות כאלו יוכלו ללמד אתכם לא רק על כישוריו המקצועיים, אלא גם על היחס ללקוחות, הסבלנות והרגישות שלו ללקוחותיו.

דילוג לתוכן